Другому в Україні 125 років

Другому в Україні Дніпровському трамваю 27 червня 2022 року виповнилося 125 років. Від імені всіх електротранспортників України щиро вітаємо колектив комунального підприємства «Дніпровський електротранспорт» з цією знаменною подією.

Будівництво та експлуатацію трамвая в місті здійснювала бельгійська фірма «Електричний трамвай Катеринослава». Трамвайна система була вузькоколійною і складалася з трьох ліній.

27 червня 1897 року шість зелених вагончиків фірми «Ганс & Ко» почали пасажироперевезення по головній магістральній лінії міста Катериниському (нині Дмитра Яворницького) проспекту від залізничного вокзалу до Соборної площі та по чотири вагони курсували на інших двох маршрутах: «Пристань – Базарна» та «Вокзал – Йорданська». По мірі збільшення пасажиропотоків випуск вагонів на маршрути збільшувався. Із наявних 26 вагонів на лінії випускали 21 трамвай. До кінця року було перевезено 2 млн. пасажирів.

21 квітня 1906 року було відкрито альтернативну трамвайну мережу  міського трамвая. Вагони цієї трамвайної системи мали також вузьку метрову колію але були пофарбовані в червоний колір.

У 1918 році підприємства (а також трамвайні мережі) були об’єднані. У 1931 році трамвайний парк нараховував 177 вагонів, а довжина мережі склала 65 км.

Упродовж 1932 – 1948 років поступово ширину трамвайної колії було переведено до нинішньої (1524 мм), а рухомий склад замінено на ширококолійні більш сучасні та пасажиромісткі вагони.

Упродовж 1970 – 1990 років трамвайні вагони довоєнного та післявоєнного виробництва було повністю замінено на чехословацькі вагони «Татра Т-3».

Найбільшого розвитку Дніпровський  трамвай досягнув на початку 90-х років минулого століття. У 1990 році протяжність трамвайних колій у місті досягла майже 158 км., парк трамвайних вагонів складав 455 од., а послугами цього виду транспорту упродовж року скористалися майже 140 млн. пасажирів.

У подальшому, незважаючи на появу у місті альтернативних видів пасажирського транспорту та зменшення попиту на трамвайні перевезення, відбувався подальший розвиток трамвайної колії (до 172 км.) та оновлення парку рухомого складу трамвайними вагонами вітчизняного виробництва.  

Дніпровський трамвай і сьогодні, через 125 років від початку діяльності, є одним з основних перевізників мешканців та гостей міста Дніпро та гідно займає одну з лідируючих позицій серед споріднених підприємств України.

Приєднуйтесь до обговорення!

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


× три = 3